Te Gek!? infomobiel

Van 2008 tot 2012 werden de Te Gek!? campagnes ondersteund door een infomobiel, een rijdende informatiekiosk! De inrichting raakte na enkele jaren verouderd en de bus zelf blies ook zijn laatste "adem" uit. Helaas waren de financiële middelen niet voorhanden om een nieuwe infobus aan te kopen.


In 2015 organiseerden VTM, Q-music en Belfius voor het eerst Rode Neuzen Dag. Het doel hiervan was meer psychologische hulp te bieden aan jongeren en het taboe rond psychische problemen te doorbreken. De eerste editie was een groot succes en bracht maar liefst 3.858.814 euro op. Te gek!? Is 1 van de 26 organisaties die nu steun krijgen vanuit het Rode Neuzen Fonds. Dankzij deze steun kan Te Gek!? een nieuwe infomobiel verwezenlijken.  Dit moet een bus worden vol informatie en beeldmateriaal over geestelijke gezondheid. Te Gek!? zal er in de komende jaren mee naar scholen in Vlaanderen en Brussel trekken, om zo psychische problemen bij jongeren bespreekbaar te maken. Te Gek!? is ontzettend trots en blij dat het dit project, dankzij het Rode Neuzen Fonds, kan verwezenlijken.

Het Rode Neuzen Fonds heeft hiervoor een bedrag van 178.400 euro ingezameld. Dit bedrag gaat integraal naar de infomobiel en zal gebruikt worden voor de aankoop van een bus, de ombouw en een gedeelte personeelskost voor een periode van 3 jaar. Voor de inrichting zal Te Gek!? samenwerken met jongeren om de infomobiel zoveel mogelijk op hun noden af te stemmen.


De bedoeling is dat de infomobiel vanaf  januari 2017 inzetbaar zal zijn voor Te Gek!? in de Vlaamse scholen.