Alle medewerkers die instaan voor ons aanbod geestelijke gezondheidszorg proberen je met de beste zorgen te omringen. Toch kan het voorkomen dat wij niet aan je verwachtingen voldoen en dat je een klacht of suggestie hebt.
Wij moedigen je aan om je klacht of suggestie met de betrokken medewerker(s) van je zorgteam te bespreken. Je kunt ook rechtstreeks de verantwoordelijke van het team aanspreken. Voor PZ Sint-Annendael zijn dat de hoofdverpleegkundigen, kijk op:
Als het moeilijk is voor jou om de klacht of suggestie met je zorgteam te bespreken, kan je die bezorgen aan onze interne klachtenbehandelaar Silvie Aerts.
Contactformulier klachtenbehandelaar
Een derde mogelijkheid is om contact op te nemen met onze externe ombudsvrouw Marlies Thonnon.
Andere mogelijkheden om de externe ombudsvrouw te bereiken zijn:
Op elke afdeling in PZ Sint-Annendael, in elke woning van IBW De Linde en bij Ak'Cent vind je een brievenbus van de ombudsvrouw waarin je een brief of klachtenformulier kunt deponeren. De brievenbus wordt om de twee weken geleegd.
Per post kun je ook een brief versturen:
vzw Psyche
Onafhankelijke ombudsdienst geestelijke gezondheidszorg
Marlies Thonnon
Universiteitslaan 1
3500 Hasselt
Meer info over de externe ombudsdienst vind je op www.oogg.be.
*Verstuur nooit medische gegevens via e-mail.