Klacht of compliment

In OLV Ster der Zee willen we aan elke bewoner kwaliteitsvolle en veilige zorg aanbieden. Toch kan het gebeuren dat je niet tevreden bent. Wij staan open voor elke klacht of opmerking. Meer nog: wij zien dit als een uitgelezen kans tot verbeteren! 

Uiteraard stellen we dan alles in het werk om de oorzaak van een klacht weg te nemen en om herhaling te voorkomen. Ook als we iets goed doen, horen we dat graag van jou.


Bij wie kan je terecht met een klacht of suggestie?

Je zorgteam

Spreek gerust een medewerker van je wooneenheid of de hoofdverpleegkundige aan. Een goed gesprek kan veel duidelijkheid geven. De medewerker brengt automatisch de klachtenbehandelaar op de hoogte.

Klachtenbehandelaar

Neem contact op met onze klachtenbehandelaar Evelien De Smedt via:

  • de klachtenbus aan het onthaal
  • een persoonlijk gesprek op maandag tussen 13 en 16 uur
  • het telefoonnummer 013 35 23 00
  • een e-mail aan evelien.de.smedt@sad.be*

* Verstuur nooit medische gegevens via e-mail.


Wat doen wij met je opmerking of klacht?

De klachtenbehandelaar coördineert de klachtenregeling en bekijkt welke acties nodig zijn. Je wordt persoonlijk op de hoogte gehouden van alle stappen die wij ondernemen naar aanleiding van je klacht of opmerking. Na een aantal weken evalueren wij of onze dienstverlening opnieuw voldoet aan je verwachtingen.